Sunday, May 17, 2009

Renungkan Sejenak

adakah kite di hargai oleh kawan kite sendiri? aku selalu tertanya kenapa ramai di antara mereka bernama manusia susah untuk menghargai seseorang. Ramai di antara kite hanya sedar kehadiran seseorg itu waktu di kala susah. Macam aku,ramai antara kenalan aku yang datang cari kite time dia susah atau pun memerlukan pertolongan sahaja. Bile kite dah tolong,lepas tu abis senyap sampai bile2. Ini ke cara kite hargai seseorang? Aku selalu rasa aku terlalu baik untuk kawan atau pun semua org. Aku kadang2 rasa macam diaorg lagi senang gunakan aku dari org lain sebab aku ni *im a person who hardly say no unless benda tu berdosa atau pun haram la kan.

Kite seharusnya ingat,walaupun seseorg itu hadir dalam hidup kite walaupun untuk seketika,dia memberi kesan pada hidup kite dalam kite tak sedar. Jangan sesekali kite abaikan seseorang yang pernah bersama kite waktu jatuh,sedih,susah,tekanan dan mereka juga la yang akan meraikan di waktu kite gembira dan suka. Tanpa mereka,hidup kita mungkin tak seindah sekarang.Bile kita di dalam duka,mereka yang sedaya upaya nak bg kita happy,bile kita dah jumpa kebahagiaan yang dicari,jgn sesekali abaikan mereka yang pernah bersama sama kita.Walaupun ada benda yang pahit untuk ditelan,tapi untuk kawan,kita akan gembira kalau dia sendiri gembira. Aku sayang kan persahabatan yang ada.

Renungkanlah.

No comments:

Post a Comment