Wednesday, September 09, 2009

Raya story

owh tidak,aku tak pergi kelas finance buat kali kedua :( terlajak lagiii :(
macamm manaaa ni.haishh.
masalah sleep disorder aku semakin menjadi jadi .

okay Raya tinggal lagu 2 minggu. tapi aku langsung takde rasa macam zaman dulu dimana mana aku tak sabar nak hari raya dengan sepupu and family kat kampung.* kami tak pernah raya tanpa sepupu,even kalau tak balik kampung,semua akan stay kl raya,tapi kalau balik terengganu,semua akan balik*.Perasaan seperti nak shopping raya semua langsung aku tak rasa.seriously takde langsung rasa macam tak sabar nak raya.salah satu sebab:
  1. mungkin sebab aku dah dewasa bukan lagi kanak kanak :) main mercun sangat membosankan sekarang.haha
  2. Raya tahun ini akan jadi sangat dull atau kurang ceria seperti dulu setelah arwah datuk telah kembali ke rahmatullah bulan jun lepas*rinduunyee kat to'ki :( *
  3. Nenek yang sedang tenat berada di hosp pakar damansara membuat kami sekeluarga membuat keputusan untuk beraya di KL sahaja.
  4. Baju melayu setakat 2 helai.aku nak atleast 3 :) haha
  5. sepupu aku yang aku rapat telah pergi meninggalkan jauh kami sepupu yang di KL. 2 orang di London,seorang di Monaco, lagi Dubai. sepupu perempuan yang paling aku rapat pun akan bertunang dah after raya walaupun dia setahun tua je umur aku . May u happy always Aina! :) tapi takpe,atleast tunang dia kiteorang punya chillhood friends masa me and my family duduk di kuching,sarawak.so okay la :) kami memang rapat pun :)
  6. raya tanpa sepupu belah ayah,2 pupu, dan kupu kupu lain *lame* haha,membuat kan raya kali agak lagi sekali kurang ceria.kalau selalu raya di kampung,kiteorang sepupu,sedara mara,2 pupu,3 pupu ramai2 dalam 20 ke 30 jalan pusing kampung beraya.seronok! padahal rumah2 yang kami pusing pun sedara kiteorang jugak.
  7. raya di kl tanpa kawan kawan yang telah meninggalkan aku untuk pulang ke kampung halaman masing2 :9 mungkin selepas sembahyang raya aku akan ke klcc dengan berbaju melayu untuk menonton wayang atau berjalan jalan :) *biasa tak pg klcc,sebab jauh la,jem la,tempat indon lepak* time raya mesti takde orang sangat kan :)
  8. Mama and aunty serta kakak takde pun sama sama berkolibrasi untuk sama sama membuat kuih raya tahun ini.kebiasaan nye mereka akan datang ke rumah ku,kecoh2 buat kuih raya siap bau planta satu rumah dengan bunyi mesin kisar apa tah.tahun ini tiada langsung! lagi membuat kan suasana ingin raya itu suram
  9. lagu raya kurang berkumandang di radio,ataupun aku yang jarang dengar radio?
  10. raya tahun ke3 sebagai seorang yang S I N G L E :( .haha.tapi sumpah sedihh .
tahun ini aku kena sembahyang raya! tahun lepas tertinggal. huhu :(

owh hari itu kami pergi karaoke! tapi karaoke kali ni setiap orang nyanyi lagu raya je :)
comel je.haha

lagu faveret!-kepulangan yang dinanti by aman shah
-suatu hari di hari raya by M Nasir

i received a phone call by a random girl.i know her but it was a random phone call because she never call me before.now she never fail to msg me everyday.pelik.kiteorang kenal dah 3 tahun tapi all these while setakat just hi,senyum then wave pastu dats it.orang yang tak pernah terlintas dalam fikiran untuk berbuat demikian.tapi perwatakan dia sangat baik and polite dan lawa.everyone knows dat too.aku cuma pelik,itu aje.

till then! i love you
for peace and love,


end

3 comments:

  1. "aku cuma pelik,itu aje" ngape msti pelik?3thn knal?lame kot.xnk move on?er

    ReplyDelete
  2. aku tiap kali raya, ade "seseorang" tapi lepas raya, tadek da..hahaha..


    xpe boy, klu ade, akn ade lh nnt utk ko...

    ReplyDelete
  3. orked:yes kenal, tapi kiteorang tak rapat orked. kiteorang kenal gitu2 je. macam terkejut la kejap.tapi sekarang tgh membiasakan diri.haha.

    pacat:dah lama sangat pacat.zaman aku kat uitm cinta bollywood tu dah takde.haha. nak kena tukar. :)

    ReplyDelete